آینده ما

این صفحه به بررسی راههای پیش روی ایران برای رشد و توسعه می پردازد

آینده ما

این صفحه به بررسی راههای پیش روی ایران برای رشد و توسعه می پردازد

آینده ما

همیشه برای من یک سؤال وجود داشت که چرا فرآیند توسعه و رفاه در ایران این قدر کند و بی هدف طی می شود. این مسئله باعث شد تا رشته ام را به اقتصاد تغییر دهم و در کنار آن مطالبی از باقی شاخه های علوم انسانی و اجتماعی نیز مطالعه کنم. لُب مطلب، آنچه بدست آوردم این شعر حافظ بود که :
سالها دل طلب جام جم از ما میکرد
وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است
طلب از گمشدگان لب دریا میکرد
آنچه برای رفاه و توسعه بیشتر نیاز داریم درون دلها و مغزهای ما وجود دارد.
نمی دانم آنچه نوشته خواهد شد اثری هم خواهد داشت یا نه. اما در ریاضی یک تئوری داریم به اسم "اثر پروانه ای" که می گوید: بال زدن پروانه در یک قاره می تواند باعث بوجود آمدن یک گردباد در قاره ای دیگه بشود. امیدوارم این نوشته ها قادر باشند در آیندۀ خودمان و فرزندانمان مؤثر واقع گردند.

توضیحی در ارتباط با سیستم های اقتصادی

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۳ ب.ظ

شاید لازم بود من این توضیح را قبل از پست قبلی می گذاشتم. ما طبق عادتهایمان همیشه شرایط بد را درک میکنیم ، درد ها را حس میکنیم و آنها را به نقد میکشیم. اما راجع به اینکه شرایط خوب چیست و چه چیزی شرایط خوب است و راضی مان میکند هیچگاه نظری نمی دهیم. 

من در این وبلاگ کوشیده ام تا از این عادت دوری کنم. در درجه اول شرایط را بررسی کردم و جایگاهی که در آن هستیم را ترسیم نمودم. در مرحله بعد علت ها و مکانیسم هایی را که میتوانند بر روی این شرایط اثر گذار باشند تا حدی توضیح دادم. اکنون میخواهم راههای به نسبت موفقی را که در دنیا طی شده و باعث زندگی مرفهی برای مردمشان شده را بررسی کنم. قطعا تقلید کورکورانه از آنها به ما کمکی نخواهد کرد، اما مشاهده تجربیات آنها قطعا برای رسم نقشه ای که تا حد ممکن، به رفاه و توسعه و آنچیزی که به شرایط خوب خواهد انجامید، به ما یاری خواهد رساند. دور ماندن از توهمات ذهنی مانند اینکه قدرتهای دنیا خواسته اند که کشورهایی مثلا مثل تایوان، سنگاپور، ژاپن یا آلمان پیشرفت کنند و یا توهم توطئه در ارتباط با عدم پیشرفت کشوری مانند ایران بسیار مهم است و ما را از پیچیدن نسخه های بیهوده و دور نگهداشتن از دورهای باطل کمک می کند.

در این چند پست آینده نشان خواهم داد کشورهایی مانند آلمان ، ژاپن، کشورهای اسکاندیناوی و... بر چه مبنایی و بر پایه چه سیستمهای اقتصادی ای پیشرفت کرده اند. باید توجه داشت که این کشورها پس از فراز و نشیب های فراوان به این نقطه رسیده اند و در این فرایند تجربیات ارزشمند زیادی بدست آمده است و اینطور نبوده که با زدن دکمه ای وضع آنها یک شبه خوب شود. 

  • ۹۷/۰۶/۱۳

نظرات  (۲)

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir
پاسخ:
با سلام به دوست گرامی

ما میتونیم از یک فکر و ایده بطور سلیقه ای خوشمون بیاد مثل طرفداری بعضی از افراد از تیمهای استقلال یا پرسپولیس. سلیقه است و هیچ مبنای منطقی نداره. این یک بحثه. منتهی ممکنه طرفدار یک فکر و ایده باشیم بخاطر همسوییش با منطق، فکر، عقل و تجربه که خداوند در اختیار ما قرار داده و بر مبنای همون هم ازمون بازخواست می کنه. در این صورت نمی تونیم چشمهامونو ببیندیم و یسری جملات رو بی دلیل پشت هم بگیم.  

شما در درجه اول تعریف کنید منظورتون از تفکر اومانیستی ، نظام سلطه، نظام سرمایه، مسلمان و نظام آموزشی چی هست؟ آنها رو تعریف کنید لطفا.

در درجه بعد اینکه از شما با این تفکر تعجب میکنم که سیر از غذاهایی وابسته به تکنولوژی غربی ، پوشیده در لباسی طراحی شده و ساخته شده تکنولوژی غربی ، زیر نور لامپی حاصل تکنولوژی غرب، سلامت از دارو ها و واکسنهای غربی، در ساختمانی ساخته شده با مهندسی غربی بر روی صندلی ای تولید شده با صنایع غربی، پشت کامپیوتری تولید شده غرب، توسط شبکه اینترنتی محصول تفکر غربی نشسته اید و همچین فرمایشی میفرمایید. وقتی فرمایش شما متین و قابل پذیرش می باشد که شما استفاده از تمام اینها را در درجه اول دور بیاندازید بعد با هم صحبت کنیم.

در آخر اینکه علم غرب و شرق و شمال و جنوب ندارد. علم علم است و یک ابزار. برای آگاهی بیشتر به پستهای اولیه من در باب تعریف علم مراجعه فرمایید.

موفق باشید.
علیک سلام برادر
تمامی این مظاهر تکنولوژی و نظام آموزشی از تمدن شیطانی و منافع عده ای اقلیت هست و تقلید کورکورانه ما.
نظرات بنده و تمامی ادله در کتابم موجود است می توانید مراجعه بفرمایید و پس از مطالعه اگه باز هم نقطه مبهمی باقی موند در خدمتم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی